Annabel:
Annabel løp fortumlet inn på badet og så seg selv i speilet. Hun var gjennomvåt og
vannet dryppet ned fra haka hennes imens tankene svevde.
Hun
hadde ikke tid til å tenke på det nå, skolen kom ikke til å vente på henne. Hun
skyndte seg å føne håret før hun tok på seg noen tørre klær, og løp ned til
kjøkkenet for å smøre seg en niste hun tok med seg på skolen. Hver dag gikk hun
forbi en forlatt kirkegård, et sug dukket opp i magen når hun var i nærheten av
det ufyselige stedet. Skoleklokkene ringte og Annabel løp inn i klasserommet.
Læreren de hadde i første time mislikte henne på det sterkeste, så hvis hun kom
det minste for seint ble hun sendt til
skammekroken.
Livet
hennes møtte motstrømmen i de fleste sammenhenger. Ingen på skolen visste hvem
hun var, og de som gjorde det latet som om de ikke gjorde det. Hun kjempet imot
tårene som kom av ensomheten hun kjente når hun så et par som holdt rund hverandre. I
en voldsom fart løp hun inn på toalettet hvor følelsene tok over styringen,
lysglimt av lykkelige minner skinte foran øynene hennes. Sorgen som runget
hjertet herjet i hele kroppen. Hun kjente den samme kraften som hun hadde den samme natten fylle kroppen og kile i finger tuppene.
Et vannrør på toalettet sprakk og gulvet ble fylt med vann. Vannet sluttet ikke å vokse så Annabel måtte ut fra doen.
Et vannrør på toalettet sprakk og gulvet ble fylt med vann. Vannet sluttet ikke å vokse så Annabel måtte ut fra doen.
Rørene
hadde ikke bare sprukket inne på badet, men over hele skolen. Rektoren hadde
ikke et annet valg enn å stenge skolen. Annabel hørte at lærerne mumlet om at
vanntrykket ble for kraftig at vannrørene sprengte. På hjemveien så hun opp mot
kirkegården, men denne gangen var det en skikkelse som bevegde seg inne i
tårnet. Hårene reiste seg på armene og en ubehagelig følelse vrei seg i magen.
flott tekst. kanskje hun kan få en hund?
SvarSlettNydelig skrevet! Du er en meget dyktig skriver!! Eksempler på fortsettelsen kan være at hun møter en gjenferd som skaper masse skumle situasjoner.
SvarSlett